Google optimering er blot en italesættelse af SEO i Danmark

Når man taler om SEO i DK, bliver det ofte italesat som Google optimering af den simple grund, at de fleste virksomheder, der tilbyder SEO, ofte fokuserer mere på Google end nogle af de andre søgemaskiner, som Yahoo, Bing osv. Mange forstår ofte ikke denne holdning, men det er såmænd fordi, at Google har en så stor markedsandel på markedet i DK, at det bestemt ikke er noget dårligt udgangspunkt for søgemaskineoptimeringen.

Google har på mange måder også langt mere komplekse algoritmer, at SEO medarbejderen skal forholde sig til, når det eksempelvis kommer til linkbuilding. Google optimering er jo blot en måde at optimere en hjemmeside på, for at få den til at figurere højst muligt i søgeresultaterne på visse søgeord. Der skal jo helt andre midler til for at påvirke placeringen med linkbuilding.

Google er i DK nærmest synonym med en søgning på internettet, og det er på den baggrund at Google optimering er så meget brugt som navnet på søgemaskineoptimering i Danmark i mange SEO kredse.

Ofte taler mange konsulenter kun om Google optimering, og det kan godt være forvirrende for en kunde, som er fuldstændig grøn i SEO og søgemaskineoptimering. Hvis en kunde spørger til søgemaskineoptimering og kun hører konsulenten sige Google optimering, så er det klart at de kan blive en smule forvirret.

Google optimering eller SEO er også en meget anvendelig ting for dig, der har en blog, fordi du måske gerne vil have at din blog dukker op øverst i søgeresultaterne, når der er en der søger på din blogs navn. Det er naturligt, fordi en virksomhed også meget gerne vil eje det meste af første side af søgeresultaterne, når der bliver søgt på deres virksomheds navn.

Som sagt så er Google en stor del af SEO i Danmark, så hvis du er nået her til i denne artikel, så bør du forstå, hvorfor Google optimering er sådan en stor ting i netop Danmark.

2 thoughts on “Google optimering er blot en italesættelse af SEO i Danmark

  1. Ja der er ikke noget at sige til at folk der spørger efter SEO, bliver forvirret når der bliver sagt Google Optimeringer.
    Derfor handler det jo også om at snakke kundens sprog.
    Og man skal jo også tage med at Google optimering også har en positiv effekt på Yahoo, Bing og alle de andre søgemaskine optimeringer.

    1. Google optimering er bestemt ikke kun for Google, blot fortrinsvist for Google, det er helt korrekt.

      Men det handler også ganske rigtigt om at tale kundens sprog. Google optimering lyder langt mere som et lægmandsterm end SEO eksempelvis lyder som.

Comments are closed.