Social Media Marketing: Et vigtigt værktøj i en reklame kampagne

Hvorfor er Social Media Marketing sådan en smart måde at nå ud til menigmand? Det er der mange gode grunde til, men faktum er, at det sammen med Google AdWords, er den mest brugte måde at fange dig, når du surfer rundt og ikke sidder på eksempelvis en nyhedsside, hvor det er flash bannere der er mest brugt.

Når du sidder og bruger eksempelvis Facebook, kan du støde på en side om en politiker, som fortæller vidt og bredt om, hvad de har lavet, hvad de kommer til at lave inden snart, og hvad deres holdninger er til aktuelle emner – det er Social Media Marketing.

Du kan eksempelvis også se en twitter konto blive oprettet i forbindelse med et nyt tv-show med hovedrollens ansigt på, hvor der bliver postet citater fra programmet og lagt milde påmindelser om, hvornår det bliver sendt og genudsendt samt steder på nettet, hvor du kan se klip og detaljer fra programmet – det er Social Media Marketing.

Når du sidder på Facebook, kan du i højre side ofte finde små reklamer med et billede på, som kan linke til både eksterne hjemmesider, men også fan-sider på Facebook. Du kan eksempelvis falde over en der siger, at du kan få en billede rejse til Asien, som linker til en Facebook side for et rejsebureau, som kører en kampagne med billige rejser til Asien – det er Social Media Marketing.

Social Media Marketing er en måde, hvorpå du kan fange forbrugeren på en langt mere uformel måde og ofte med en mere alternativ eller direkte humoristisk vinkel, som kan fange en anden type og måske yngre målgruppe end den som offline reklame ofte fanger. Især når det kommer til store kampagner der reklamerer for noget der er så universelt, at det har en meget bred målgruppe.

På den måde kan Social Media Marketing være en super god tillægskampagne, som kører sideløbende med den overordnede kampagne.