Hvor stor betydning har indretningen af et advokatkontor på troværdigheden af deres udførte arbejde? På et advokatkontor forsøgte man sig med en ny opdeling hvor kontoret blev indrettet med egne kontorer til alle advokater, delte kontorer til de advokatfuldmægtige og et åbent kontormiljø til sekretærerne.
Baggrunden for denne indretning på dette advokatkontor, var at der var et ønske om øget videndeling og åbenhed. Det tog tid for det pågældende advokatkontor at vende sig til den nye indretning, og åbenhed. Men da det var gjort, kunne de se ideen i den hurtige vidensdeling der fandt sted.
På et andet advokatkontor ville man bryde med normerne for hvad der opfattes som et troværdigt miljø. Hvorfor forventer vi simpel indretning, hylder med bøger og hvide mødeborde. Dette firma der fortrinsvis beskæftigede sig med familieret anerkendt at det var familien der kom her, nogle gang var der børn med også, som enten skulle vente udenfor eller være med til et møde. Den indretning de havde, indgav på ingen måde tryghed til at for deres klienter.
Derfor blev der skabt et åbent rum som fungerede som reception, og var det første de besøgende mødte da de kom. Receptionen lignede næsten en bar på en kaffe. Klienterne blev mødt med smil og varme når de trådte ind på advokatkontoret, fik serveret en kop kaffe eller hvad de nu ønskede sig, og kunne sætte sig og vente på deres tur.
Allerede ved det første møde følte klienterne sig godt modtaget, nervøsiteten slap, og advokaternes arbejde blev nemmere for klienterne var hurtigere til at åbne op. Det skabtes mødelokaler, som var indrettet forskeligt, således at advokaterne kunne vælge efter klienttype. Samt den fordel at de ikke behøvede at have mødet på deres eget kontor. Disse forholdsvis små forandringer tog de ansatte hurtigt imod, og glædet sig til at byde deres klienter velkomne, så ikke nok med en ny indretning på advokatkontoret, så skabtes der også større arbejdsglæde. Omtalte advokatkontor har flere kontorer fordelt i hele DK: