Alle forretninger har prøvet at stå i situationen. Mak vil gerne markedsføre sig, men det er både dyrt og besværligt, og så virker det ofte ikke særlig godt. I bund og grund handler det om at få annoncerne ud til det rette publikum, og det er her at søgemaskinemarketing og Google Adwords kommer ind i billedet.
Måske er du ikke klar over hvad søgemaskinemarketing er, men ordet egentlige betydning beskriver det godt. Søgemaskine marketing. Altså, annoncer på en søgemaskine, i dette tilfælde Google. Og fordelen er jo åbenlys, for annoncerne bliver vist ud fra folks søgninger, således at der som oftest kun bliver vist annoncer der er relevant for den person der søger.
Men hvad er Google Adwords så? Jo, det er den service som Google tilbyder, som gør netop dette. Man åbner ganske enkelt en konto, opretter nogle annoncer, og så kører det hele, mere eller mindre, af sig selv.
Så når jeg for eksempel søger på “hest”, bliver der vist annoncer for salg at udstyr til heste, opstaldning, dyrlæger, etc. Det er hvad søgemaskinemarketing er, og med Google Adwords, får du den bedste service og den største brugerskare. Det virker og det lønner sig, ganske enkelt.