Kender du Dansk Boligforsikring? Hvis du er inde i boligbranchen og har haft kontaktflade med forsikringsdelen, er der god chance for, at du gør! Dansk Boligforsikring sidder nemlig på en stor del af markedet, når det kommer til ejerskifteforsikringer og sælgeransvarsforsikringer. Men vidste du også, at Dansk Boligforsikring faktisk er ret aktiv på sociale medier?
Dansk Boligforsikring på Linkedin og Youtube
De fleste virksomheder har den basale Facebookprofil. Det er selvfølgelig meget svingende, om virksomheden vælger at bruge profilen aktivt, eller om den blot er der for at være. På Facebook er der mulighed for at ramme en meget bred målgruppe, men nogle virksomheder glemmer måske, at der også er masser af andre muligheder. Dansk Boligforsikring har eksempelvis både en Linkedin, en Vimeo-profil og en blog – blot for at nævne nogle få. Hvert medie har sit egen styrke, og det forsøger Dansk Boligforsikring at udnytte. Udgangspunktet for meget af deres aktivitet er bloggen. Her deles der nærværende og spændende opslag, som er til gavn for den ‘almindelige’ husejer. Det kan eksempelvis være tips til, hvordan du holder bestemte dele af din bolig ved lige. Vil du gerne vide noget om, hvordan dit tag holdes pænt? Hvordan du bør reagere, når der er vandskade? Eller måske vil du gerne have råd til, hvordan en tilstandsrapport læses rigtigt? Alt dette er eksempler på emner, du kan støde på, på Dansk Boligforsikrings blog.
Linkedin og Vimeo bruges også. Førstnævnte er Dansk Boligforsikrings faglige profil, hvor du – hvis du er virksomhedsinteresseret – kan få professionelle vinkler på virksomheden, samtidigt med at der deles nogle interessante artikler. På Youtube har Dansk Boligforsikring derimod omfavnet den visuelle del af kommunikationen og lavet korte informative videoer.
Virksomheders strategiske brug af sociale medier
Mange virksomheder er på de sociale medier – og det tal har kun steget og steget. Husker du tiden før Facebook? Det er næsten svært at forestille sig nu. Og det er da også helt klart størstedelen af virksomheder, der er på Facebook. I senere tid har især Linkedin og Instagram også boomet frem og vist sig som vigtige spillere. Disse to medier har nogle andre kvaliteter end Facebook og kan således bruges strategisk på hver sin måde.
Brugen af sociale medier er en måde for virksomheder at kommunikere med sin målgruppe på en nærværende måde. Flere og flere mennesker kommer på internettet og bruger det dagligt som en naturlig del af hverdagen – så hvorfor ikke være på de platforme, hvor din målgruppe er? Det synes, at Dansk Boligforsikring som eksempel har forstået dette og udnytter hensigtsmæssigt platformenes kvaliteter.
Hvis du vil se mere, kan du finde Dansk Boligforsikring på diverse medier og se, hvordan de bruger kanalerne. Hvis du har spørgsmål til virksomheden, kan du finde alt relevant info under kontakt.